+31 (0) 26 353 55 14 Info@liftmonitoring.nl

Heb je vragen voor Lift?

Ondanks onze drijfveer zo inzichtelijk mogelijk te zijn, zullen er altijd vragen zijn. Hieronder hebben wij informatie gepubliceerd over de meest gestelde vragen. Je kunt ons natuurlijk ook persoonlijk benaderen, daar voor vind je hier onze contactgegevens.

Wat betekent MDA?

Dit is een afkorting die staat voor Missing Data Alarm. Wij richten voor elke datastroom een alarm in die controleert of er regelmatig data binnenkomt vanuit deze bron. Is dat niet het geval, dan wordt het alarm, de MDA, gegenereerd. Wij controleren deze en communiceren deze met jou als dat nodig is.

WAT MOETEN WIJ DOEN OM DATA BIJ LIFT AANGEBODEN TE KRIJGEN?
Lift kan op veel manieren data verwerken. Hoe de verbinding tot stand te brengen hangt af van het gebouwbeheersysteem dat bij jou operationeel is. De beheerder van dit systeem (in vele gevallen de installateur) en wij gaan voor jou in gesprek over de manier waarop data naar Lift verzonden kan worden.
Hoe verloopt DE inrichting van Lift?
Inrichting van lift bestaat uit onderstaande fases. In iedere fase nemen wij jou en de andere belanghebbende mee en informeren wij tijdig. Fase 1. Afstemming over inrichting en implementatie Fase 2. Inrichten data-acquisitie Fase 3. Inrichten functionaliteit en gewenste informatie (output) Fase 4. Oplevering Fase 5. Instandhouden (inclusief helpdesk)
Hoe werkt Lift?
Door een koppeling tussen het gebouwbeheersysteem en Lift, wordt relevante data van jouw opwekcentrale in Lift vezameld. In Lift wordt deze data verrijkt door het toepassen van slimme berekeningen. Vervolgens wordt deze informatie aan jou gepresenteerd middels grafieken, rapportages en alarmen. Met een account op je persoonlijke liftsite (HYPERLINK), kun je altijd bij deze data om zelf ook inzichten te creëeren met zelf gemaakte grafieken en een dashboard. Lift biedt de mogelijkheid om maandelijks relevante rapportages via de mail aan je te versturen.
Waarom staat er een hoge/lage waarde in mijn rapportage?

Dit kan meerdere redenen hebben: 

  • Een nulwaarde in een meterstand van een energie-/watermeter 
  • We hebben een foute waarde doorgekregen vanuit het gebouwbeheersysteem (GBS);  
  • De meter heeft een sprong gemaakt (positief of negatief)

Om alle bovenstaande zaken snel op te lossen, kunt u het rapport en/of grafiek mailen naar helpdesk@liftmonitoring.nl en het probleem zo duidelijk mogelijk omschrijven. Wij doen dan ons best om deze fout te verhelpen.  

Moet er voor Lift software GEINSTALLEERD worden?
Lift is een web-applicatie en daardoor altijd voor u beschikbaar. Voor het realiseren van de datakoppeling tussen uw gebouwbeheersysteem en Lift, kan het nodig zijn om software te installeren. Neem hiervoor contact op met de helpdesk.
Bij wie kan ik welke vraag kwijt?

Op onze teampagina staat omschreven waar onze specialiteiten liggen. Ook kunt u altijd uw vraag mailen aan helpdesk@liftmonitoring.nl. Het gehele team controleert regelmatig deze mail en beantwoordt uw vraag zo goed als mogelijk.

Welk Gebouw Beheer SystemEN KAN met Lift koppelen?

Lift kan met zo goed als elk Gebouw Beheer Systeem (GBS) gekoppeld worden. Zolang de data maar consistent geëxporteerd kan worden. Dit is mogelijk door direct vanuit de database data naar Lift te storen, deze te exporteren middels (.csv) bestanden, of uit te laten lezen via een API (oBIX). Voorbeelden van succesvolle koppelingen zijn: 

  • Priva 
  • Siemens 
  • Johson Controls 
  • Webeasy (Obix) 
  • Nuts-leveranciers (Eneco, Stedin etc)

 

Een goed werkende klimaatinstallatie begint bij inzicht!

Maak kennis met Lift en leer jouw systeem kennen. Stuur mij een email