Heb je vragen voor Lift?
Ondanks onze drijfveer zo inzichtelijk mogelijk te zijn, zullen er altijd vragen zijn. Hieronder hebben wij informatie gepubliceerd over de meest gestelde vragen. Je kunt ons natuurlijk ook persoonlijk benaderen, daar voor vind je hier onze contactgegevens.
Wat betekent MDA?
Dit is een afkorting die staat voor Missing Data Alarm. Wij richten voor elke datastroom een alarm in die controleert of er regelmatig data binnenkomt vanuit deze bron. Is dat niet het geval, dan wordt het alarm, de MDA, gegenereerd. Wij controleren deze en communiceren deze met jou als dat nodig is.
WAT MOETEN WIJ DOEN OM DATA BIJ LIFT AANGEBODEN TE KRIJGEN?
Hoe verloopt DE inrichting van Lift?
Hoe werkt Lift?
Waarom staat er een hoge/lage waarde in mijn rapportage?
Dit kan meerdere redenen hebben:
- Een nulwaarde in een meterstand van een energie-/watermeter;
- We hebben een foute waarde doorgekregen vanuit het gebouwbeheersysteem (GBS);
- De meter heeft een sprong gemaakt (positief of negatief)
Om alle bovenstaande zaken snel op te lossen, kunt u het rapport en/of grafiek mailen naar helpdesk@liftmonitoring.nl en het probleem zo duidelijk mogelijk omschrijven. Wij doen dan ons best om deze fout te verhelpen.
Moet er voor Lift software GEINSTALLEERD worden?
Bij wie kan ik welke vraag kwijt?
Op onze teampagina staat omschreven waar onze specialiteiten liggen. Ook kunt u altijd uw vraag mailen aan helpdesk@liftmonitoring.nl. Het gehele team controleert regelmatig deze mail en beantwoordt uw vraag zo goed als mogelijk.
Welk Gebouw Beheer SystemEN KAN met Lift koppelen?
Lift kan met zo goed als elk Gebouw Beheer Systeem (GBS) gekoppeld worden. Zolang de data maar consistent geëxporteerd kan worden. Dit is mogelijk door direct vanuit de database data naar Lift te storen, deze te exporteren middels (.csv) bestanden, of uit te laten lezen via een API (oBIX). Voorbeelden van succesvolle koppelingen zijn:
- Priva
- Siemens
- Johson Controls
- Webeasy (Obix)
- Nuts-leveranciers (Eneco, Stedin etc)